Bases 2016

CAST 

La convocatòria

El 14è Fòrum Fotogràfic Can Basté atorgarà dues beques de 2.000 € cadascuna per a la producció de projectes expositius fotogràfics. Un cop feta una selecció entre els treballs presentats, els creadors hauran de defensar les seves propostes durant els dies del Fòrum davant d’un jurat d’experts. Aquests projectes seran exposats de manera individual a la Sala Cava.

Beques d’ajut per a la realització de projectes fotogràfics

Bases de participació

1. Objectiu
Descobrir, reconèixer i promoure novells creadors que utilitzen la fotografia com a mitjà expressiu.

2. Participants
Fotògrafs o col·lectius de fotògrafs.

3. Àrea temàtica
Tema lliure.

4. Característiques dels projectes
El projecte a presentar podrà tenir en la seva versió definitiva qualsevol extensió, format i tècnica fotogràfica.
L’obra final s’haurà de poder adaptar a l’espai expositiu de la Sala Cava de l’Espai Fotogràfic Can Basté.

5. El dossier de presentació
Cada dossier, en un format màxim de DIN A3, haurà d’incloure:
– Nom, adreça, telèfon, adreça electrònica de l’autor/a (o grup d’autors).
– Títol del projecte.
– Paràgraf que defineixi el projecte (50 paraules aprox.).
– Una reflexió teòrica escrita del projecte en un màxim d’un full.
– Relació dels aspectes tècnics del projecte: extensió i formats definitius de les obres, així com els títols, tècniques i materials utilitzats.
– Fase en què es troba el projecte. Terminis previstos de producció i realització.
– Sèrie d’imatges representatives del projecte en paper fotogràfic.
– Qualsevol altre tipus de documentació que es consideri adient.
– CD amb una selecció de les imatges necessàries per a la presentació pública del projecte en cas de ser seleccionat. Es demana un duplicat d’aquest material per a la seva possible projecció pública a Can Basté durant els dies del Fòrum (encapçalarà aquesta sèrie una carpeta amb el nom de l’autor/a i el títol del projecte).
– Preprojecte o esbós de l’obra definitiva adaptada a la Sala Cava de l’Espai Fotogràfic Can Basté (vegeu plànol de la sala).

cava

– Cartell del projecte en format digital (JPG, RGB, 50 x 60 cm, 200 ppp). Aquest pòster es farà servir per a la mostra dels treballs seleccionats durant els dies del Fòrum.

NOTA: Tenint en compte que en el comitè de selecció hi ha especialistes de diferents zones de l’Estat, s’haurà d’adjuntar una versió del text en castellà.

6. Data i lloc d’entrega dels dossiers
Els dossiers es podran presentar fins al dissabte 29 d’octubre de 2016 a les 20 h.
S’adreçaran ja sigui personalment o per correu postal a:
Espai Fotogràfic Can Basté
Passeig de Fabra i Puig, 274
08031 Barcelona

La inscripció és gratuïta.

7. Presentació dels projectes seleccionats
Del total de dossiers rebuts es realitzarà una selecció fins a un nombre màxim de 20 projectes.
Els autors dels projectes seleccionats hauran de presentar-lo davant del jurat del Fòrum i el públic assistent. Cada autor/a disposarà de deu minuts per explicar el seu projecte mitjançant la projecció del CD o diapositives i altres materials que consideri oportuns. S’haurà d’aportar una obra en la versió definitiva (com a mínim).
El dia 11 de novembre es comunicarà als autors seleccionats l’hora de presentació del seu projecte.
La presentació dels projectes seleccionats es farà el divendres 2 de desembre en horari de tarda i el dissabte 3 de desembre en horari de matí.
El dissabte 3 de desembre de 18 a 21 h s’ofereix als no seleccionats la possibilitat de participar en un visionament dels seus dossiers. És necessària la inscripció prèvia abans del 15 de novembre de 2016.

8. Jurat
El jurat estarà format per professionals del món de la fotografia de reconegut prestigi.

9. Comunicació del resultat
Es farà públic el mateix dissabte 3 de desembre a partir de les 21 h.

10. Projectes becats
Entre els projectes seleccionats el jurat concedirà dues beques de 2.000 € cadascuna.
Els dos projectes becats seran exposats de forma individual a la Sala Cava de l’Espai Fotogràfic Can Basté durant l’any 2017.
Els autors dels dos projectes becats podran realitzar gratuïtament qualsevol dels cursos i activitats de l’Espai Fotogràfic durant l’any 2017 (inclòs l’autoservei).

11. Devolució dels dossiers
Els dossiers es poden passar a recollir a partir del 19 de desembre de 2016 de dilluns a divendres, en horari d’obertura del Centre Cívic Can Basté, fins al 24 de febrer de 2017. Els dossiers no recollits es destruiran.

Notes
La participació en el Fòrum suposa l’acceptació d’aquestes bases. L’organització es reserva el dret de resoldre com cregui més convenient qualsevol situació no prevista en aquestes bases i d’utilitzar les imatges del projecte del Fòrum per a l’ús exclusiu de presentació i promoció de l’autor/a i del Fòrum.

 

 

 

 

Comments
3 Responses to “Bases 2016”
  1. Estimados para la presentación de mi proyecto podrian aclarar este punto de la convocatoria y si la misma debe presentarse tambien en Catalán o se puede realizar en Castellano tambien. Muchas Gracias

    Cartel del proyecto en formato digital (JPG, RGB, 50 x 60 cm, 200 ppp). Este póster se utilizará para la muestra de los trabajos seleccionados durante los días del Foro.
    NOTA: Teniendo en cuenta que en el comité de selección hay especialistas de diferentes zonas del Estado, se deberá adjuntar una versión del texto en castellano.

Trackbacks
Check out what others are saying...


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: